شرایط سنی برای تحصیل در آلمان

شرایط سنی برای تحصیل در آلمان

شرایط سنی برای تحصیل در آلمان

شرایط سنی برای تحصیل در آلمان

همیشه یکی از مهم ترین فاکتور ها برای گرفتن ویزای تحصیلی که باید در نظر داشته باشید شرایط سنی پذیرش هستش. بسیاری از ریجکتی های درخواست ویزای تحصیلی به دلیل شرایط سنی می باشد حتی با وجود اینکه از دانشگاه پذیرش بگیرید. پس برای اطلاع دقیق از شرایط سنی برای گرفتن ویزا و پذیرش از کشور آلمان با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.
اولین نکته ای که در شرط سنی باید به آن دقت کنید این هستش که برای چه مقطعی میخواهید اقدام کنید چون برای هر مقطع شرایط جداگانه ای برای سن وجود دارد.

شرایط سنی تحصیل در مدارس آلمان

با توجه به سطح بالا و سیستم یک پارچه تحصیلی موجود در آلمان، بسیاری از متقاضیان خواستار تحصیل در آلمان هستند تا بتوانند با شناخت کامل سیستم آموزشی این کشور راحت تر وارد دانشگاه های آلمان شوند. محدودیت سنی تحصیل در آلمان از 6 سالگی الی 18 سالگی می باشد و متقاضیانی که دارای شرایط سنی مناسب و آشنا به زبان آلمانی هستند، می توانند برای تحصیل در مدارس آلمان اقدام نمایند. هزینه تحصیل در مدارس و دبیرستان های آلمان به طور معمول  15 الی 20 هزار یورو می باشد. متقاضیانی که والدین آن ها اقامت آلمان را اخذ نموده اند، می توانند به طور رایگان در مدارس آلمان به تحصیل بپردازند.

شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان

از شرایط مهم در تحصیل کارشناسی در آلمان دارا بودن شرط سنی تحصیل در آلمان و دارا بودن معدل مناسب می باشد. شرایط سنی تحصیل در دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی دارا بودن سن کمتر از 21 سال می باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند، باید به هنگام ثبت نام در مقطع کارشناسی و لیسانس دانشگاه های این کشور نباید بالاتر از 20 سال باشند.

شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان 

جهت اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد بهتر است کمتر از ۳۲ سال سن داشته باشید. البته این بدان معنا نیست که اگر سن شما بیشتر از ۳۲ سال باشد حتما با رد درخواست ویزای تحصیلی مواجه خواهید شد، گاهی مواقع ممکن است به دلیل سوابق تحصیلی موفق یا حتی کار در زمینه تحصیلی و رشته مورد نظر موجب جلب رضایت کارمند سفارت در زمان مصاحبه شود و شما بتوانیدویزای تحصیلی  را دریافت کنید. 

شرایط سنی تحصیل در مقطع دکترا در آلمان

شرایط سنی در آلمان برای تحصیل در مقطع دکترا از انعطاف بیشتری نسبت به دو مقطع دیگر برخوردار است و در واقع می توان گفت شرایط سنی خاصی جهت ادامه تحصیل در این دوره مشخص نشده است. اما علاقه مندان به دریافت بورسیه دکترا باید به این نکته توجه داشته باشند که برای دریافت بورسیه علاوه بر داشتن سایر شرایط باید حداکثر 31 سال سن داشته باشند، این تصمیم بر این اساس است که تنها دانشجویان نخبه و جوان بتوانند از بورسیه های مقطع دکترا استفاده نمایند. دانشجویان دوره دکترا در آلمان همچنین جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید دارای استاد راهنما باشند تا دانشگاه را جهت اعطای پذیرش به دانشجو متقاعد نماید. طول دوره دکترا در آلمان سه الی چهار سال است و دانشجویان باید برای تحصیل به زبان انگلیسی دارای مدرک زبان آیلتس 7 باشند. این دوره بیشتر شامل تحقیق و پژوهش و همکاری با استاد راهنما در زمینه پژوهش های خاص است.

یکی از دیگر مهم ترین فاکتور های گرفتن پذیرش تحصیلی در این مقاطع گپ تحصیلی است.


حال گپ تحصیلی چیست؟

گپ تحصیلی به فاصله بین دو مقطع تحصیلی گفته می شود. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در آلمان می بایست در صورتی که بین دریافت آخرین مدرک تحصیلی آن ها و زمان اقدام به اخذ پذیرش در مقطع تحصیلی جدید فاصله باشد، به میزان گپ تحصیلی خود و میزان گپ تحصیلی آلمان توجه داشته باشند چراکه محدودیت سنی تحصیل در آلمان و شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به آلمان دارای اهمیت فراوان می باشد. دانشجویان علاقه مند به مهاجرت به آلمان و تحصیل در مقطع کارشناسی نباید دارای گپ تحصیلی بیش از 3 الی 4 سال باشند و تنها باید 3 سال یا نهایت 4 سال از اخذ مدرک دیپلم آنها گذشته باشد. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد نیز نباید گپ تحصیلی بیش از 5 سال داشته باشند. اگر دانشجوی علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع دکترا در آلمان دارای گپ تحصیلی بیش از چهار سال باشد مجاز به اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان در مقطع دکترا نخواهد بود. البته در صورتی که متقاضی شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان را نداشت و اگر بتواند ثابت نماید که در این فاصله مشغول به کار در راستای مدرک تحصیلی و تخصص خود بوده است، میزان گپ تحصیلی را می توان توجیه نمود .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

شرایط سنی برای تحصیل در آلمان شرایط سنی برای تحصیل در آلمان
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان